Tag Archives: Hati

‘BILA’, Mengejar Cinta Pertama

‘BILA’, Mengejar Cinta Pertama

Pemain: Shalvynne, Steven Williams, Karina Meita Permatasari.

Cinta seringkali membuat luka. Namun orang tidak pernah jera mengejar cinta. Hal itulah yang menjadi garis besar kisah Bila (Shalvynne) yang jatuh cinta dengan Dani (Steven Williams), cowok karismatik yang menjadi idola di sekolahnya. Namun Bila yang masih polos ini selalu merasa tidak mungkin mendapat kesempatan untuk mendapatkan Dani. Apalagi sahabat Bila, Shosana (Karina Meita Permatasari), cewek yang poopuler dan cantik juga jatuh cinta dengan Dani.

Ternyata tanpa disangka-sangka, saat mengantar Shosana yang sakit, Dani justru mengajak Bila untuk pergi berdua, dan akhirnya semuanya pun terbuka. Kelakuan Bila yang naif dan polos, semua hal itu malah membuat Dani jatuh cinta.

Hubungan mereka semakin erat sehingga membuat Shosana merasa sangat cemburu. Sementara itu, ibunya Bila merasa khawatir dengan putri satu-satunya ini. Apalagi Bila dan Dani kepergok menginap di sebuah hotel. Akhirnya demi menghormati permintaan ibunya Bila, dan tanpa sepengetahuan Bila, Dani membuat perjanjian akan meninggalkan Bila. Dani bahkan rela pindah sekolah ke Australia, dan membuat Bila patah hati.

Namun nasib sepertinya memihak kepada kekuatan cinta. Beberapa tahun berlalu, Bila tidak sengaja bertemu dengan Shosana yang mengundang Bila untuk datang ke pestanya. Di sana tidak disangka-sangka Bila kembali bertemu kembali dengan Dani yang sudah pulang ke Indonesia. Perasaan cinta di hati Bila ternyata tidak hilang oleh waktu. Namun ia juga mendapat kenyataan bahwa pesta itu adalah pesta pertunangan Shosana dengan Dani.

Masih dengan gaya Chiska Doppert yang memasang adegan dengan gaya terpotong-potong, film ini kurang nyaman secara gambar. Eksekusi cerita kurang matang sehingga sulit mengajak penonton terbawa emosi. Minimnya pemain juga membuat film ini sedikit membosankan karena kisahnya hanya seputar kehidupan percintaan

Cinta, seringkali, membuat luka, Namun, orang, tidak, pernah, jera, mengejar, cinta, Hal, itulah, yang, menjadi, garis, besar, kisah, Bila, Shalvynne, yang, jatuh, cinta, dengan, Dani, Steven, Williams, cowok, karismatik, yang, menjadi, idola, di sekolahnya, Namun, Bila, yang masih, polos, ini, selalu, merasa, tidak, mungkin, mendapat, kesempatan, untuk, mendapatkan, Dani, Apalagi, sahabat, Bila, Shosana, Karina, Meita, Permatasari, cewek, yang, poopuler, dan, cantik, juga, jatuh, cinta, dengan, Dani, Ternyata, tanpa, disangka-sangka, saat, mengantar, Shosana, yang, sakit, Dani, justru, mengajak, Bila, untuk, pergi, berdua, dan, akhirnya, semuanya, pun, terbuka, Kelakuan, Bila, yang, naif, dan, polos, semua, hal, itu, malah, membuat, Dani, jatuh cinta, Hubungan, mereka, semakin, erat, sehingga, membuat, Shosana, merasa, sangat, cemburu, Sementara, itu, ibunya, Bila, merasa, khawatir, dengan, putri, satu-satunya, ini, Apalagi, Bila, dan, Dani, kepergok, menginap, di sebuah, hotel, Akhirnya, demi, menghormati, permintaan, ibunya, Bila, dan, tanpa, sepengetahuan, Bila, Dani, membuat perjanjian, akan, meninggalkan, Bila, Dani, bahkan, rela, pindah, sekolah, ke Australia, dan, membuat, Bila, patah, hati,

Gambar Siti Saleha terbaru

Gambar Siti Saleha terbaru

Admin memang suka tengok Siti Saleha ni. Orangnya memang manis dan cantik. Betul-betul menawan hati, sejuk mata memandang. Dari lesung pipinya yang menawan. Mungkin bila ada orang stress, tengok Saleha jer, dah reda keadaan. Tak tahu nak kata apa lagi. Jom lah tengok gambar Saleha yang terbaru ni yang diambil baru-baru ini di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (PWTC).

Gambar, Siti Saleha, terbaru, Siti, Saleha, manis, cantik, menawan, hati, sejuk, mata, memandang, lesung, pipi, stress, reda, keadaan, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, PWTC,  Artis cerita, Artis cinta, Artis foto, Artis gambar, Artis hiburan, Artis Indon, Artis Indonesia, Artis kl, Artis kontraksi, artis malaysia, Artis Melayu, Artis pilihan, Artis video, berharga, Berita Hiburan, Berita Hiburan awek, Berita Hiburan berita, Berita Hiburan bf1, Berita Hiburan cerita, Berita Hiburan gambar, Berita Hiburan Hiburan, Berita Hiburan Indonesia, Berita Hiburan kl, Berita Hiburan kontraksi, Berita Hiburan malaysia, Berita Hiburan Melayu, Berita Hiburan musik, Berita Hiburan pilihan

Abby luahkan perasaan kepada Zul

Abby luahkan perasaan kepada Zul

Cian Abby Abadi yang sekarang ni dok banyak masalah melanda dirinya, biasalah manusia, semua orang akan hadapi masalah. Abby dalam laman blognya, ada menyatakan luahan hatinya terhadap Zul Ariffin.

Segala kisah, gambar dan apa-apa mengenai Zul telah diluahkan dalam satu entry yang amat menyedihkan dalam blog tu. Bagaikan satu episod duka telah Abby harungi. Menjalinkan kasih sayang dengan Zul adalah sesuatu yang tidak pernah difikir oleh Abby.

Dalam ayat-ayat blog tue, Abby sepertinya dah tak punya apa-apa hubungan special lagi dengan Zul sepertinya juga telah putus cinta.

Abby, luahkan, perasaan, Zul, Abby Abadi, banyak, masalah, melanda, diri, biasa, manusia, hadapi, masalah, blog, luahan, hati, Zul Ariffin, Segala, kisah, gambar, mengenai, entry, menyedih, Menjalinkan, kasih sayang, ayat, hubungan, special, telah, putus, cinta, berita hiburan, berita hiburan terkini, berita hiburan-hiburan, berita hiburan wanita, berita hiburan melayu, berita hiburan malaysia, berita hiburan majalah, artis wanita, artis lelaki, berita artis, gambar artis, foto artis, web artis